Hur man gör en sotning!

23:03:22 - 2010-04-17
ÄNTLIGEN KOMMER EN TUTORIAL UPP! jag har varit seg i know, men nu är den här. Måste först varna er om dålig kvalitet på bilderna men man ser i alla fall.

Material:

Jag har använt det här.
Foundation som primer på ögonlocket- True match Loreal paris
Svart ögonskugga - H&M, en jag fick i en Make-up box och den lilla är från Markwins International(Tre st för jag vart osäker vilken jag skulle använda. Visade sig att jag använde alla!)
Svart kajal - H&M
Vit kajal - H&M
Mascara - Maybelline Volume Express Lift-Up Mascara
Ögonbrynspenna - Maxfactor
Penslar - H&M, Lindex, från boxen.
På ansiktet tog jag på solpuder - Isadora Sheer Bronzer Cassata Gold

Here we go!

Efter att ha tagit primer på ögonlocket trycker du på skuggan över hela ögonlocket med en hård pensel.
(tryck för större storlek)
Sudda ut skarpa kanter med en fluffig borste. Här kan man vilja göra en form som går utåt som jag valde att göra.
(tryck för större storlek)
Rita en tunn linje under ögat, så nära fransraden som möjligt, med kajalpennan. Den ska komma i kontakt med skuggan på ögonlocket.

Sudda linjen med en liten hård pensel. Kom ihåg, det ska se slarvigt ut! Ta bort fina linjer :)

Såhär ska det se ut.
(klicka för större bild)
Lägg en vit ögonskugga, skimrig elr matt spelar ingen roll, under ögonbrynet o sudda in det med svarta skuggan.
Här kan man antingen använda svart eller vit kajal. Jag valde vit för det ger en finare kontrast på mig. Men feel free att välja vilken färg som helst!
Fixa ögonbrynen så som du vill ha det och kleta på mascara, KLART :)

Och det här är resultatet!





Kommentarer
Postat av: Lebnenie

Tacktack nu kan jag sminka mig själv så de blir fint :D är fett taggad!

2010-04-17 @ 23:24:36
Postat av: anna

Det måste jag prova när jag har tid :)

2010-04-19 @ 21:13:01
Hemsida: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Isabella

Guu vad fiint!! :D

Tack så jätte mycket! :)

2010-04-20 @ 16:18:56
Postat av: steph

så sexig sminkning!

2011-12-05 @ 07:50:38
Hemsida: http://lynnayade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0