festsminkning!

01:51:12 - 2010-06-21
Den här sminkning gjorde jag gör Kattis, hon ska på bal tror jag det va, i libanon och hennes klänning är skiiiitfin :) Hope you like it bebis!♥

Det här använde jag:


ögonbryns penna och borste
Skuggpensel
liten borste
mellan borste
stor borste
Mascara, Rimmel Sexy Curves
Rougeborste
Ögonfransböjare
och så eyeliner, kajal och solpuder men jag orkade inte lägga fram allt.
och mer bilden säger allt orkar inte skriva haha

Ögonskuggapaletten är från kosmetikan.se
Använde grå, svart och rosa skugga därifrån :) men man måste inte ha just den här paletten man kan använda vilka färger man vill.


Börja med att lägga en grå nyans i globlinjen

Lägg sedan en mörkare, jag tog svart, och skapa en form. Fint me cateye formen
Sudda sen ihop allt så och ta bort fina kanter.

Lägg sedan en ljusrosa, min kamera valde att visa det vitt -.-, skugga på ögonlocket.

Blanda in den ljusa skuggan i den mörka.

Här ser man liite rosa :D men det är mkt mer i in real life. såhär ska det se ut :)
Fortsätt lägga skugga tills du får önskad färg.

efter det lägger du samma ljusa rosa skugga i inre ögonvrån både övre och nedre fransraden till mitten av ögat.
Sedan lägger du svart skugga på nedre fransraden från mitten och utåt.
Du fortsätter med med att lägga kajal innanför nedre fransraden. svart eller vitt du väljer. Och sen lägger du eyeliner som du brukar.
Och så mascara sen är det klart! :)

Resultatet!




det är inte grå utan svart! min kamera ljuger ibland :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack så jätte mycket Elina! Asså shit den är skiiiit fin, måste bara lyckas göra den själv oxå :P Men ärligt tack för din hjälp, kommer självklart göra den på balen ;D puss <3

2010-06-21 @ 10:24:51
Postat av: emma :)

oj så fint!! :)

2011-11-28 @ 21:05:53
Hemsida: http://emmaajj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0